Krizsai Fruzsina
Telefon/Mellék: (+36 1) 485 5200/5152
Szoba: A/227
E-mail: krizsai.fruzsina@btk.elte.hu
Publikációs lista
Fokozat:
PhD: ELTE, 2021, nyelvtudomány
Egyetemi / kari / intézeti / tanszéki feladatkör:
tanszéki kommunikációs referens
Oktatott tárgyak:
alapképzés: kommunikáció szóban és írásban, stilisztika
médiaismeret, médiakultúra; kiadói ismeretek; dokumentumszerkesztés, tipográfia
Kutatási terület(ek):
pragmatika, nem szépirodalmi lírai szövegek, nyelvi variabilitás
Kutatócsoport vezetése, részvétel kutatócsoportban:
Az ELTE DiAGram Központ Funkcionális nyelvészeti műhely Stíluskutató csoportjának tagja
A Civil Dialektológia ismeret(ki)terjesztő vállalkozás résztvevője
Tíz legfontosabb publikáció:
- Krizsai Fruzsina 2021. A haláltól a búcsúzásig. Halottbúcsúztató versek funkcionális kognitív pragmatikai vizsgálat. Szépirodalmi Figyelő Alapítvány: Budapest. 218 p.
- Krizsai Fruzsina 2024. Aposztrofikus mintázatok különböző lírai műfajokban: a táncdalszöveg és a halottbúcsúztató vers esete. In: Kulcsár-Szabó Zoltán, Simon Gábor, Tátrai Szilárd (szerk.): Személyjelölés és poétika. ELTE Eötvös József Collegium: Budapest. 289–309.
- Krizsai Fruzsina – Szabó Gergely 2019. Az értelmezős szerkezet lehetséges kategorizációja beszélt nyelvi adatok alapján. In: Laczkó Krisztina,Tátrai Szilárd (szerk.): Kontextualizáció és metapragmatikai tudatosság. ELTE Eötvös József Collegium: Budapest 195–214.
- Krizsai Fruzsina 2018. Az értelmezős szerkezetről beszélt nyelvi adatok tükrében − „Teljesen elmebetegnek tűnik, de amúgy vágod, hogy izé lett, kognitív nyelvész.” In: Dombi Judit, Farkas Judit, Gúti Erika (szerk.): Aszimmetrikus kommunikáció – aszimmetrikus viszonyok. SZAK Kiadó: Bicske. 418–434.
- Krizsai, Fruzsina 2016. Discourse patterns of community construal in the text type of funeral valediction. Studia Lingusitica Hungarica 31: 5–16.
- Krizsai, Fruzsina – Babarczy, Anna 2022. Nonsense or Metaphor? It’s up to the Context. In: Alexandra Bagasheva, Nelly Tincheva (szerk.): Figurativity across Domains, Modalities and Research Practices. Cambridge Scholars Publishing: Newcastle upon Tyne. 131–147.